معماری

انجام پروژه معماری

معماری

انجام پروژه معماری

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه

دکوراسیون داخلی مغازه یکی از مهمترین آیتم هایی می باشد که بایستی در تاسیس و نوسازی مغازه مورد توجه واقع شود. شما نیز می توانید هم اکنون از وب سایت اینترنتی پیش روی خود به مشاهده انواع طراحی داخلی مغازه های متنوع پرداخته و برای دریافت خدمات ممکن با همکاران ما در تماس باشید.

دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه

دکوراسیون داخلی فروشگاه

آیا شما نیز به دنبال بهترین و شیک ترین دکوراسیون داخلی مغازه هستید؟ آیا می دانید که برای دریافت بهترین و بی نظیرترین خدمات معماری داخلی مغازه بایستی با کدام شرکت معماری در تماس باشید؟ از شما دعوت می نماییم که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی نموده و اطلاعات ارزنده ای را در خصوص این مطلب به دست آورید.

امروزه دکوراسیون داخلی مغازه می تواند تاثیر بسیار زیادی را در جلب توجه مشتریان به سوی مغازه شما داشته باشید و معماری واقعیت بودن این موضوع نیز بارها مورد بررسی و آزمایش واقع شده تا اینکه به این نتیجه رسیده ایم که طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه ها می تواند توجه مشتریان را به سوی خود جلب کرده و سهم بزرگی را در میزان فروش داشته باشد. همین امر نیز سبب شده است که امروزه شرکت های معماری به دنبال بهترین و بی نظیرترین طراحی داخلی برای فروشگاه ها و مغازه های مختلف باشند تا از این طریق توجه مغازه داران را جذب نموده و انجام یک پروژه جدید را بر عهده بگیرند.

طراحی داخلی بوتیک
طراحی داخلی بوتیک
دکوراسیون داخلی فروشگاه
دکوراسیون داخلی فروشگاه

خدمات طراحی داخلی مغازه

توجه داشته باشید که مغازه ها دارای کاربری متفاوتی می باشند که همین امر نیز سبب شده است تا طراحی های بسیار متنوعی را در وب سایت ما مشاهده کنید. به بیان دیگر می توان گفت، مغازه ها با توجه به نوع کالا و اجناسی که دارند، نیازمند به یک طراحی داخلی خاصی می باشند. از مهمترین این طراحی های می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه و زنانه

–         طراحی داخلی مغازه لوازم آشپزخانه

–         طراحی داخلی مغازه لوازم صنعتی

–         طراحی داخلی مغازه کیف و کفش

طراحی داخلی مغازه
طراحی داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه

حال شما نیز می توانید با توجه به نوع مغازه ای که دارید، یکی از بهترین دکوراسیون داخلی مغازه مربوط به آن را انتخاب کرده و آن را در مغازه خود پیدا کنید. از مهمترین خدمات دکوراسیون داخلی مغازه نیز می توان به موارد زیر اشاره داشت:

–         طراحی نورپردازی

–         طراحی دکوراسیون سه بعدی

–         نقشه معماری و چیدمان

–         پلان های اندازه گیری و جزئیات طراحی

–         مقدار متریال های مصرفی

–         پلان مکانیکال و الکتریکال

طراحی داخلی بوتیک
طراحی داخلی بوتیک

طراحی داخلی پوشاک مردانه و زنانه

بوتیک های پوشاک یکی از پرترددترین مغازه های هر شهری می باشد که افراد بیشترین وقت خرید خود را در این مغازه ها سپری می کنند به همین جهت اهمیت دکوراسیون داخلی مغازه در این مکان ها بسیار بالا بوده و مغازه داران بایستی بهترین وشیک ترین طراحی را برای مغازه خود انتخاب کنند. البته در نظر داشته باشید که طراحی و رنگ متریال های استفاده شده در بوتیک مردانه و زنانه بی شک بسیار متفاوت تر خواهد بود به طوری که بتواند کالای مورد نظر مشتریان را با جلوه بیشتری به نمایش گذاشته و از این طریق توجه مشتریان را به سوی خود جذب کند.

معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
طراحی داخلی بوتیک
طراحی داخلی بوتیک
طراحی داخلی مغازه
طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه کیف و کفش

طراحی داخلی مغازه های کیف و کفش نیز از دیگر مهمترین موضوعاتی می باشد که ذهن بسیاری از معماران را به سوی خود مشغول کرده است. طرحی که برای این مدل از مغازه ها معمولا در نظر گرفته می شود به شکل قفسه بندی های کوچکی می باشد که از جنس ام دی اف بوده و با داشتن نور پردازی مخفی خود نیز زیبایی و جذابیت بسیار خاصی را به طراحی کلی مغازه و اجناس می بخشد. دسترسی راحت به اجناس و کالای مورد نظر نیز از دیگر مهمترین موضوعاتی است که بایستی در طراحی داخلی مغازه مورد توجه واقع شود.

بهترین طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه

معماران با استفاده از جدیدترین متریال و مصالح دکوراسیونی توانسته اند شیک ترین و شگفت انگیزترین دکوراسیون داخلی مغازه را طراحی کرده و آن را در اختیار مغازه داران قرار دهند. همچنین شما می توانید نظر و طراحی کلی از دکوراسیون مورد نظر خود را هم اکنون با همکاران ما در میان گذاشته و از راه دور یکی از بهترین و زیباترین دکوراسیون داخلی را دریافت کنید. همچنین شما می توانید به راحتی از وب سایت پیش روی خود اقدام به مشاهده انواع بسیار مختلف از نمونه های طراحی داخلی مغازه داشته باشید و مناسب ترین و شیک ترین آن را انتخاب و درخواست خود را با ما در میان بگذارید.

دکوراسیون داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
معماری داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه

دکوراسیون داخلی چیست ؟

براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه».

 

با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزلمان فکر می کنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می گیریم. با این همه، دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

 

دکوراسیون داخلی مانند هنرهای دیگر، دارای سبک و سیاق و اصولی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای هر دوره، دستخوش تغییر می شوند.

 

دکوراسیون داخلی مربوط است به هنر و علم ایجاد یک فضای داخلی که برای کاربرانش به لحاظ زیبایی شناختی خوشایند و به لحاظ کاربری مفید است. دکوراسیون داخلی از سبک ها و گرایش های متنوعی پیروی می کند و آن ها را با هم به ارمغان می آورد تا سبک شخصی کاربر را بیان کند. به تعبیری دکوراسیون داخلی به این می پردازد که چگونه می توان یک پلان آزاد را با مبلمانی که مکمل فضا است و یا با دکوری که جلوه کننده است جفت و جور کرد و یا اینکه جو و حالت یک فضا را با نورپردازی و پوششش ذیوار تغییر داد.

 

هر کسی که خانه یا دفتر کاری را دکور کرده است به نوعی در طراحی داخلی مشارکت کرده است. دکوراسیون داخلی برای بسیاری از مردم یک سرگرمی است چرا که بدون نیاز به هیچ کمدرک دانشگاهی می توانند در ایده پردازی برای دکور کردن خانه خود مشارکت کنند.

 

معماری داخلی در واقع همان خلق فضاست، فضایی که در عین زیبایی و اثرگذار بودن کارایی لازم را نیز داشته باشد. طراح با ترکیب اصول و ارکان تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی، فضایی را ایجاد می‌کند که معرف هویت، نیاز، درک و خواسته‌های طرف مقابلش است.

 

دکوراسیون داخلی حلقه اتصال بین دو علم معماری و طراحی داخلی است. این رشته از یک طرف مانند علم معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن ارتباط دارد و از طرف دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تمرکز می کند .

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی چیست

طراحی دکوراسیون داخلی چیست

 

دکوراسیون داخلی مدرن چیست ؟

“هرچه کمتر بهتر”. این یکی از اصول دکوراسیون مدرن است. در دکوراسیون مدرن هر چه مبلمان کمتر باشد، جلوه بیشتری دارد. در اتاق‌های مدرن امروزی بیش از هر چیز سادگی وسایل مورد تاکید است و اغلب از رنگ‌های تیره یا سیاه استفاده می‌شود.

 

رنگ های تیره به اتاق سبکی خاص داده و آن را کلاسیک و مدرن نشان می دهند. در این نوع دکوراسیون، معمولا وسایل دکور در یک اتاق محدود به میز، کاناپه و اشیاء معدودی است.

 

اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی هنر طراحی و ایجاد فضاهای داخلی با در نظر گرفتن دو فاکتور مهم زیبایی و کاربری است. مبحث زیبایی از  دیز باز مورد توجه انسان ها بوده و در سال های اخیر توجه به نوع کاربری فضاها نیز به یکی از فاکتورهای بسیار حائز اهمیت در حوزه دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. در طراحی دکوراسیون داخلی باید به نکات زیاد ی توجه کرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:  

 

 نقشه داخلی  

 نور محیط  

 تفکیک پلان ها  

 پوشش دیوارها سقف و کف 

 مبلمان و سایر لوازم جانبی

 

سبک های "طراحی دکوراسیون داخلی"

تعیین سبک تعیین سبک یکی از فاکتورهای مهم در طراحی "دکوراسیون داخلی" است. در طراحی دکوراسیون داخلی سبک های زیادی وجو دارد و طراح باید با توجه به کاربری فضا، امکانات موجود و سلیقه کاربران یکی از این سبک ها را انتخاب نماید. در ادامه به برخی از مشهورترین سبک ها ی طراحی دکوراسیون داخلی اشاره خواهیم کرد :

 

 سبک مراکشی در طراحی دکوراسیون داخلی 

 سبک ژاپنی در طراحی دکوراسیون داخلی 

 سبک چینی در طراحی معماری داخلی 

 سبک مصری در طراحی داخلی 

 سبک هندی در طراحی دکوراسیون داخلی 

 سبک فرانسوی در طراحی معماری داخلی 

 سبک سوئدی در طراحی داخلی 

 سبک اسپانیایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل 

 سبک انگلیسی در طراحی داخلی   

 

دکوراسیون داخلی خانه,انواع دکوراسیون

طراحی داخلی چیست

 

تعیین رنگ | طیف رنگ : 

یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ مناسب است، که تاثیر ات رو حی و روانی زیادی در پی خواهد داشت. انتخاب رنگ با ابعاد محیط، میزان نور طبیعی محیط و کاربری آن ارتباط مستقیم دارد. 

 

رنگ ها به طور کلی به دو دسته رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم می شوند. رنگ های گرم باعث افزایش آدرنالین در خون می شوند در نتیجه منجر به  بالا رفتن فشار خون می شوند، همچنین استفاده از رنگ های گرم منجر به افزایش درجه حرارت و ایجاد حس گرما می‌شود. قرمز، زرد و نارنجی، رنگ‌ های گرم هستند. استفاده از رنگ های سردمنجر به کاهش ضربان قلب شده، ماهیچه ها را ریلکس کرده و  دمای بدن را پایین کاهش می دهد  و حس سرما را به انسان منتقل می کند. رنگ های سرد عبارتند از  رنگ سبز و آبی. 

 

چیدمان : 

یکی دیگر از فاکتورهای اساسی و بسیار مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی چیدمان است. در چیدمان فضا نیز باید به فاکتور های زیادی توجه کرد. چیدمان آخرین مرحله در اجرای دکوراسیون داخلی یک فضا محسوب می شود و به همین دلیل از اهمیت دو چندان برخوردار است. زیرا طراحان متخصص و خبره می توانند با استفاده از چیدمان تخصصی و حرفه ای کم و کاستی های موجودر در مراحل قبل را نیز جبران نمایند. در چیدمان فضاها یکی از مهمترین فاکنورهایی که باید مورد توجه قرارگیرند کاربری فضا است.

 

آیا طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی یکی است؟

مردم اغلب تصور می کنند که طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی یکسان هستند، اما در واقع چنین نیست، هنگامی که یک دکوراتور داخلی رنگ دیوار را انتخاب می کند، یک طراح داخلی به جهت تغییر ساختار یک اتاق، رنگ را تغییر می دهد. دکوراتور داخلی با ظاهر و حس اتاق، با اضافه کردن وسایل جانبی از جمله پرده و فرش  سرو کار دارد در حالی که یک طراح داخلی در تلاش است تا بهترین استفاده را از فضا ببرد.

 

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی داخلی است. این رشته همانند معماری با ساختمان و اجزا وعناصر سازنده آن سرو کار دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می کند.

 

معماری داخلی، طراحی فضایی است که توسط مرزهای ساختمانی ساخته شده. همچنین می‌تواند طراحی نخستین نقشه برای استفاده، طراحی تجدی برای تغییر دادن طرح، یا تجدید نظر کردن در مورد طرح و استفاده‌های مطابق نیاز نیز باشد. اخیراً معماری داخلی جزئی ازمعماری پایدار نیز محسوب می‌شود که در واقع بخشی از آن نیز به نگهداری منابع و بازیافت برای طراحی کاربردی، می‌پردازد. به‌طور کلی این موضوع به طراحی محیط و فرم بر می‌گردد و معماری داخلی در واقع فرایندی است که در آن قسمت داخلی ساختمان‌ها با توجه به همه ی جنبه‌های انسانی و استفاده از فضاها، طراحی می‌شود و در واقع طراحی داخلی ساختمان با توجه به قید شرط‌های معمار ی است. معماری داخلی تا حدودی به موارد زیر بر می‌گردد:

 

هنر و علم طراحی بناکردن قسمت داخلی ساختمان به عنوان یک معماری مدرک و مرتبط با کیفیت های فیزیکی در حالی که معماران سعی در ساخت طراحی کل ساختمان دارند که مرتبط با مسائل سازه‌ای و نقشه است معماران داخلی هدف استفاده و قابل سکونت کردن مکان را طبق معیارهای انسانی دارند.

 

معماری داخلی، توصیف درونی ساختمان و مرتبط با کیفیت‌های فیزیکی است.

یک سبک یا روش طراحی است که به ساخت درون ساختمان می پردازد.

 

با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و مبلمان‌هایی را به نام خود به جا گذاشته‌اند.

منبع

معماری داخلی

معماری داخلی به علم طراحی فضای داخلی یک ساختمان گفته می شود که بر اساس استانداردهای موجود انجام می شود. امروزه معماری داخلی تلفیقی از هنر، روانشناسی، توسعه اقتصادی، جامعه شناسی و محیط زیست می باشد.

یکی از نیازهای اساسی بشر در طول زندگی، مکانی برای اسکان می باشد و این را می توان از بناهایی که به جا مانده است دید که چقدر به این موضوع و استحکام و طراحی آن اهمیت می داده اند. یکی از ویژگی های جالب این بناها معماری داخلی منحصر به فرد آن می باشد که با هوشمندی بسیاری تمامی نیازها و جنبه های زندگی یک انسان را همراه با در نظر گرفتن ویژگی های محیطی و فیزیکی را اعمال کرده اند و بنایی مستحکم و زیبا را ساخته اند. اما معماری داخلی دقیقا به چه چیزی اشاره دارد و آیا معماری داخلی همان طراحی و دکوراسیون داخلی است؟ در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

مفهوم معماری داخلی چیست؟

در ساخت یک سازه و بنا عوامل متعددی دخیل هستند تا خروجی مطلوبی را ارائه دهد. بنای کلی یک ساختمان در ابتدا به صورت طرحی معرفی می شود و قسمت های مختلف آن مشخص می شود سپس بر اساس طرحی که داده شده، ساختمان ساخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. این مراحل کلی و به زبان بسیار ساده از فرآیند طراحی و ساخت یک بنا بود که عنوان شد و هر قسمت از آن خود توسط افرادی حرفه ای و با تخصص بررسی و اعمال می شود. یکی از مراحل مهم در ساختن یک بنا، طراحی ساختمان داخلی آن می باشد. یک فرد که در مقام معمار داخلی فعالیت می کند به طراحی فضایی می پردازد که توسط مرزبندی های ساختمان مشخص شده است. برای مثال در نقشه ساختمانی یک خانه قسمت های مربوط به اتاق ها، آشپزخانه، سالن پذیرایی و … جایگاه آنها مشخص شده است، اما نوع طراحی این قسمت ها و به کارگیری عناصر فیزیکی، منابع موجود و … با در نظر گرفتن جنبه های زندگی افراد، توسط هنر معماری داخلی تعیین می شود.

در واقع می توان گفت معماری و ساختمان داخلی تلفیقی از علوم و هنرهای مختلفی می باشد. غیر از دانش در زمینه معماری علومی مانند روانشناسی، جامعه شناسی، محیط زیست، فلسفه در کنار هنر زیبایی شناختی و … در معماری داخلی دخیل می باشد.

 

 

معماری داخلی

در معماری داخلی چه عناصری دخیل است؟

به طور کلی می توان گفت بین معماری داخلی بنا و مواد و عناصری که در ساخت بنا استفاده می شود ارتباط نزدیکی وجود دارد، از طرفی نوع این مصالح و معماری داخلی خود نیز بر رفتار و سبک زندگی افراد تاثیرگذار خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت هدف معماری داخلی ایجاد فضایی است که علاوه بر زیبایی و آرامش، کارایی لازم را نیز داشته باشد. می توان گفت یک معمار داخلی نه تنها می تواند شکل بنا را بسازد بلکه می تواند شکل و سبک زندگی افرادی که قرار است از بنا استفاده کنند را نیز می تواند بسازد و تغییر دهد. از این رو باید به این نکته توجه داشته باشد که محیطی که در آن این سازه ساخته می شود پتانسیل این را دارد که زندگی فرد را مطلوب سازد. برای مثال یکی از ساده ترین و در عین حال مهمترین عاملی که می توان در طراحی ساختمان در نظر گرفت و بسیار بر سلامت جسمی و روانی افراد اثر دارد، بحث نور و نورپردازی است، فرد معمار با در نظر گرفتن شرایط محیط و جنبه علمی ساخت و ساز می تواند جایگاه مناسبی را برای ایجاد پنجره و اندازه و شکل آن تعیین نماید. از طرفی ساختمان داخلی باید به گونه ای باشد که اگر نیاز به بازسازی یا تغییر در آینده باشد بتوان به راحتی بدون تغییر در ساختار ساختمان اعمال کرد.

یکی از ویژگی هایی که در ساخت بنا همانطور که گفته شد مهم است، در نظر گرفتن زمان و فضایی است که ساختمان در آنجا ساخته شده است. این به این معنا می باشد که شکل کنونی ساختمان که توسط اولین معمار بنا شده است متناسب با زمان و شرایط آن دوران بوده است و هنر یک معمار داخلی از اینجا نمایان می شود که قابلیت تغییر در ساختار داخلی خانه را برای زمان های دیگر نیز فراهم سازد. حتما شما نیز خانه هایی را دیده اید که نمای بیرونی ساختمان قدیمی می باشد، اما داخل آن به صورت امروزی تغییر یافته است. این یعنی فضای داخلی ساختمان قابلیت تغییر را داشته است و متناسب با محیط و زمان بهینه شده است.

 

طراحی داخلی

در زمینه تغییرات ظاهری و یا بهینه سازی ساختار منزل و یا هر ساختمان دیگری، مفاهیمی مانند طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و معماری داخلی استفاده می شود. همه این مفاهیم در راستای بهینه سازی فضای زندگی برای بالابردن کیفیت و سبک زندگی می باشد. اما این مفاهیم چه فرقی با هم دارند؟ تا به اینجا در مورد معماری داخلی صحبت شد، اما با تعریف طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی به تفاوت آنها پی خواهیم برد که در ادامه بیان می شود.

طراحی داخلی به هنر طراحی زیبا و کاربردی فضا گفته می شود. فضای داخلی تاثیری مستقیم بر کیفیت زندگی افراد دارد. طراح با استفاده از علم طراحی داخلی سعی دارد تا عملکرد کاربردی فضا را بهبود بخشد. برای داشتن طرحی مطلوب طراح داخلی با بررسی ویژگی های رفتاری کاربران به انجام امور می پردازد. در طراحی داخلی جنبه زیبا شناسی بصری و کارکردی بودن فضا مدنظر قرار می گیرد.

دکوراسیون داخلی به معنای آراستن فضا با عناصر مختلف می باشد. دکوراسیون داخلی بیشتر مربوط به علم آراستن ظاهری فضا مرتبط می باشد. 

طراح داخلی با توجه به پوشش های اصلی فضا مانند کف، سقف، دیوار و دربها و لوازم دکوراسیون اعم از مبلمان، پرده، فرش، تابلو، کاغذ دیواری، پارکت، لمینت، کابینت و … سعی در ایجاد شرایط مناسب در فضا دارد.

 

دکوراسیون داخلی

منظور از طراحی داخلی چیست؟

یکی دیگر از جنبه های مهم در ساختن یک بنا طراحی داخلی آن می باشد. منظور از طراحی داخلی، ساختن و طراحی بخش داخلی خانه از نظر جنبه هنری، بصری و کارکردی آن بر اساس ساختار علمی ساخت و ساز معمار داخلی می باشد. فرد طراح سعی دارد با استفاده از علم طراحی و خلاقیت خود به بهبود عملکرد کاربردی فضا بر اساس ویژگی های رفتاری و سلیقه ای کاربران بپردازد. به عبارتی طراحی داخلی مقوله ای میان معماری و دکوراسیون داخلی است.

منظور از طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی منزل و ساختمان امروزه یکی از پرطرفدارترین جنبه های بهینه سازی فضای خانه می باشد. زیرا به زبان ساده می توان گفت به ساختمان و طراحی داخلی خانه دست زده نمی شود و با استفاده از عناصر و المان هایی که در محیط خانه یا اداره و … وجود دارد مانند لوازم منزل، تابلو، تغییر رنگ و … محیط و فضای خانه تغییر داده می شود. یک فرد دکوراتیو باید میزان روشنایی محیط، ابعاد و اندازه های لازم و متناسب با محیط برای مبلمان، تعیین استاندارد مصالح برای جلوگیری از بروز آتش و … را در نظر داشته باشد و بر اساس این قوانین همراه با خلاقیت خود محیطی زیبا را خلق نماید.

منبع

طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید


اگر از شغل خود متنفر هستید پس شما هم در بین ۷۰٪ جامعه قرار دارید. طبق اطلاعات Gallup بسیاری از افراد نسبت به کار و حرفه ای که دارند ناراضی هستند. واقعا سرسام آوراست!
اگر شما هم بخشی از این ۷۰٪ هستید، شاید قصد تغییر شغل داشته باشید. نمی دانید چه شغلی برای شما مناسب است، ما لیست کوتاهی از یافته های خود را برای شما آماده کردیم تا ببینید آیا طراح داخلی یا طراح دکوراسیون داخلی می تواند شغل مناسب شما باشد.
طراحی داخلی ، نیازمند قدرت فکری بالا و منطق است. کسی که قدرت درک مناسب از ترکیب ایده ها را باهم داشته باشد. آیا شما این چنین قدرت تفکری برای ترکیب ایده های هنری با منطق را دارید؟
اگر نظر شما مثبت است پس باید این ده نشانه مهم برای یک طراح داخلی شدن را بخوانید.

گالری عکس 1 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۱.نسبت به جزئیات دکوراسیون داخلی حساس هستید

بعضی از نکاتی که همیشه در ذهن شما در جریان است عبارت است از: رنگ کاشی های حمام، دکوراسیون آشپزخانه، تزیین اتاق خواب. آیا با این افکار آشنا هستند؟
آیا به اتاق دوستتان خوب توجه می کنید، چرا از این دستگیره ها استفاده کرده اند، باید از رنگ طلایی استفاده می شد تا با رنگ نقره ای هماهنگی داشته باشد. بعد هم این ها را بلند تکرار می کنید.
اگر زمانی را برای چیدمان خانه و دکور آن صرف می کنید، شاید طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی زمینه کاری مناسبی برای شما باشد.

گالری عکس 2 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

گالری عکس 3 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۲.بی درنگ اسباب و اثاثیه را تغییر می دهید

اگر به سرعت برای درد کمر خود به سراغ یک حوله گرم می روید چرا که تغییر معماری دکوراسیون حمام عامل اصلی این درد است و یا بچه ها از شما درباره جای وسایل خود سوال می کنند، یا همسر شما از صندلی مورد علاقه اش سوال می کند چرا که شما تصمیم گرفته اید آن را جایی دیگر بگذارید، اگر دوست دارید هرکس به محض وارد شدن به اتاق فکر کند به یک جای رویایی قدم گذاشته است، بنابراین طراحی داخلی برای شما بهترین شغل است. اگر بعد از شش ماه یا کمتر از این مدت تصمیم دارید تغییر دکوراسیون بدهید بد نیست در یک مدرسه طراحی داخلی ثبت نام کنید.

گالری عکس 4 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۳.دوستان از شما ایده های طراحی می خواهند

اگر دوستانتان از شما ایده هایی برای طراحی داخلی می خواهند، این بهترین نشانه است که شما دیدی خلاق دارید و می توانید یک طراح داخلی خوب یاشد.
آیا دوستانتان هر بار از شما ایده ای تازه برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود می خواهند؟ آیا آن ها می پرسند چه رنگی با عناصر خانه آن ها هماهنگ است؟ آیا این رنگ ها با کف پو ش و مبلمان خانه هماهنگ است؟ اکر جوابتان مثبت است پس طراحی داخلی به عنوان حرفه کاری برای شما مناسب است.

گالری عکس 5 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۴.تلاش می کنید هر معمایی درزمینه دکوراسیون را حل کنید

اگر توانایی حل مشکلات موجود در خانه را دارید، پس مهم ترین قدم برای تغییر دکوراسیون خانه را برداشته اید. پتانسیل لازم برای تغییر درهر ناهماهنگی موجود را می توانید با مشورت با یک گروه مشاور و یا بازدید از خانه هایی که به مزایده گذاشته شده اند برطرف کنید. به این ترتیب دکوراسیون را از آن چه که بود به بهترین شکل زیبا سازید.

گالری عکس 6 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۵.شما رنگ هایی بیش تر از یک جعبه مدادرنگی می شناسید

شما نه تنها رنگ های موجود در چرخه رنگ را می دانید بلکه رنگ های ترکیبی و اصلی از این رنگ ها را خوب می شناسید. خوب می دانید چه رنگی برای کجا مناسب است، چه رنگ هایی با هم همخوانی ندارند. می دانید چه رنگ هایی بر محیط تاثیر مثبتی دارند.
شما تنها کسی هستید که فرق بین رنگ بژ و خاکستری مایل به بژ را خوب می دانید.

گالری عکس 7 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۶.فروشگاه های لوازم خانگی شما را خوب می شناسند

مطمئن هستیم که شما لیستی از لوازم مورد نیاز برای خانه دارید، از طرفی فروشگاه های لوازم خانگی شما را خوب می شناسند.
طراحان داخلی خالق خلاقیت هستند و باز داشتن آن ها کار دشواری است. پس اگر در تلاش برای ایده پردازی و تغییر رنگ این طرف و آن طرف هستید باید به آن ها توجه کنید و از هریک به بهترین شکل استفاده نمایید.

گالری عکس 8 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۷.همیشه یک جعبه ابزار کنار دستتان دارید

فرقی نمی کند که شما یک طراح داخلی خانم هستید یا یک طراح داخلی آقا ، آن ها ترجیح می دهند هر کاری را خودشان انجام دهند، به همین منظور همیشه یک جعبه ابزار کنار خود دارند. اگر کیف شما پر از وسایل مختلف از جمله ابزار اندازه گیری و غیره است، شاید فکر کنید که چطور می توانم این کیف را به یک کیف کار تبدیل کنم.
شغلی را پیدا کنید که به شما امکان می دهد تا به بهترین شکل از این ابزار به راحتی استفاده کنید، اگر می خواهید درب و پنجره را اندازه بگیرید، اگر دنبال بهترین اندازه برای نیمکت هستید و این که چگونه از ابزارهای جدید در آشپزخانه استفاده کنید، پس شاید طراحی داخلی برای شما خوب باشد.

گالری عکس 9 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۸.به جلاکاری و صیقل دادن مبلمان علاقه زیادی دارید

خرید وسایل منزل یکی از کارهای مورد علاقه شما است. شما دوست دارید وسایل عتیقه را به وسایل جدید و تازه تبدیل کنید، از رنگ های مختلف و حتی کاغذ سنباده برای جلا دادن سطوح یک شی و ایجاد یک دید متفاوت و وسیله ای جدید استفاده می کنید.
یک میز قدیمی یا یک صندلی قدیمی را به خانه می آورید و با تغییراتی روی آن، وسیله ای جدید را به وجود می آورید. حتی اگر لباس ها از لباسشویی بیرون بزند و یا کارهای زیادی باقی مانده باشد، باز هم ترجیح می دهید بر روی آن موضوع کار کنید و به هر طریق باید نتیجه این کار را ببینید.
زمانی که کار روی وسیله قدیمی تمام شد وقت آن می رسد که مجدد، اتاق نشیمن خود را بازچینی کنید.

گالری عکس 10 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۹.همیشه در حال شکار هستید


بسیاری از خانم ها و آقایان وقتی به خرید می روند، فکر می کنند به یک ورزش خاص رفته اند در حالی که برای شما این ایده کاملا متفاوت است.
شما علاقه زیادی به پیدا کردن وسایل خاص و تک دارید. هر جایی که باشید حتی در وسط راه، کافیست یک مرکز خرید ببینید، به سرعت به سمت آن می روید تا کالای مورد نظرتان را خریداری کنید.
خرید اشیا عتیقه، و دکوری های زیبا و اثاثیه زرق و برق دار حس شادی بخشی به شما می دهد که با هیچ حسی قابل مقایسه نیست.

گالری عکس 11 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

۱۰.پارچه ها را می شناسید

درب آکاردئون، کاشی کاری ساده،کمد کشودار، آیا این اواخر این سه کلمه را بر زبان آورده اید؟
طراح داخلی معمولا هدف خود را می داند. همه کلماتی مانند، کتان، نایلون، لنین،پشم،مخمل . میکرو فایبر را حتما شنیده اند. از طرفی افردی که طراح به دنیا آمده اند از همان ابتدا اطلاعات کاملی درباره دنیای پارچه ها دارند. اگر کسی فرق بین لنپور و لیوسل را نداند ولی شما به راحتی آن ها را از هم تشخیص می دهید. خوب می دانید که هرکدام به چه منظوری استفاده می شوند.
علاوه بر این خوب می دانید که چگونه باید از مواد در جای مناسب خانه استفاده شوند. آیا این موارد درباره کسی که شما می شناسید صدق می کند؟

گالری عکس 12 طراح داخلی و ۱۰ نشانه ای که شما باید یک طراح دکوراسیون داخلی شوید  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی دکوراسیون عکس معماری داخلی

اگر به هریک از این سوالات پاسخ مثبت داده اید و یا با هر یک از این جمله ها موافق بودید، پس بدیهی است که شما برای طراح داخلی شدن به دنیا آمده اید اما تا به حال مسیر اشتباهی را طی کرده اید. بنابراین از این لحظه جزو آن ۷۰% نباشید. از پتانسیلی که در اختیار دارید و  برای آن چه خلق شده اید استفاده کنید.

منبع

اصول طراحی نما

تعریف نما :

نما عنصری است که امروزه جزء جدائی ناپذیر از بدنه شهری محسوب می گردد مانند دیگر پدیده های معماری دارای تاریخچه است که در اینجا مورد مطالعه قرار می گیرد 

طبیعی است که نما به مفهوم عام خود در طراحی معماری که تصویر علمی ساختمان در یکی از جهات چهارگانه می باشد مورد نظر ما نیست منظور از نما ضلعی از ساختمان است که در معرض دید عموم و در تماس با فضاهای عمومی شهر قرار می گیرد ، نقش نما تفکیک زندگی خصوصی از زندگی شهر است ، سیما و زیبائی شناسی نمای ابنیه انحصاری و انفرادی نیست ، نماها تعریف کننده فضای خیابان و یا میدان هستند و به همین دلایل است که نما از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است .

با توجه به مصوبه سال ۱۳۶۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ، وزارت  مسکن و شهرسازی ، وزارت کشور موظف به تهیه و ابلاغ ضوابط و مقررات نمای شهری ظرف ۱ ماه بوده که این کار ظرف ۱۸ سال گذشته صورت نگرفته است و این کار باعث آزاد گذاشتن دست مالکان در اعمال سلیقه های شخصی و هنرنمایی اغراق آمیز طراحان شده است تا دست به دست یکدیگر نمای شهرها را به زشت ترین و بی هویت ترین نماها تبدیل کنند .

پس از بررسی روند شکل گیری سیمای شهر تهران و ضوابط و مقررات ساختمانی موجود و پیشینه طرح ، شناسائی ناهنجاریهایی که سیمای کنونی شهر را به این شکل درآورده اند صورت گرفته است و سرانجام با توجه به یافته ها و مسائل بررسی شده ، معیارهای کلی و ضوابط ساخت و ساز و مسائل تاثیرگذار بر شکل گیری نماهای شهری ارائه گردیده است .

 

مواردی که باعث اغتشاش و ناهماهنگی در بدنه شهری می شوند به شرح زیر می باشند :

الف) اعمال سلیقه و دخالتهای غیرکارشناسانه شامل :

۱- حکمیت فرهنگ ساخت و ساز غیرحرفه ای (بساز بفروشی)

۲- اعمال سلیقه مالک یا کارفرما

۳- عدم استفاده از نظریات کارشناسان معمار در طراحی و اجرا

۴- هنرنمایی اغراق آمیز برخی از طراحان

ب) ضعف تئوریک :

۱- عدم آگاهی به اصول معماری ایران

۲- عدم به کارگیری مدولاسیون

ج) ناهنجاریهای مربوط به عدم رعایت اصول طراحی بنا

۱- عدم همخوانی فرم و کاربری

۲- الحاقات زائد و غیراصولی

۳- استفاده از گرایش های معماری بی ارزش و بی هویت

ضرورت موضوع

عدم وجود ضوابط و مقررات قابل درک که بتواند به شناسائی فضاها و مناطق مختلف شهر به صورت هویتهای مستقل کمک کند ، آنقدر اغراق آمیز است که نوعی وحدت بصری بیمارگونه و گسترده در تمامی نقاط شهر را موجب شده است.

در آستانه جامعه مدنی نیاز به ساماندهی نما شدیداً احساس می گردد و این مهم فقط با هماهنگی دست اندرکاران ساخت و نگهداری شهر و بناهای آن میسر می گردد ، زندگی را نباید این طرف و یا آن طرف یک نما دید ، در داخل زندگی خصوصی و در بیرون زندگی عمومی در جریان است ، زندگی جمعی اگر مهمتر از زندگی فردی نباشد از آن کم اهمیت تر نیست.

ضوابط و مقررات نمای شهری ـ مصوب مورخ ۲۸/۸/۶۹

۱- کلیه سطوح نمایان ساختمانهای واقع در محدوده و حریم شهرها و شهرکها که از داخل معابر قابل مشاهده است ، اعم از نمای اصلی و نماهای جانبی ، نمای شهری محسوب می شود ، لازم است با مصالح مرغوب به طرز مناسب، زیبا و هماهنگ نماسازی شود .

۲- صدور گواهی پایانکار ساختمان مشروط به انجام نماسازی نماهای اصلی و جانبی است

طراحی عناصر و جزئیات ساختمان

نمای ساختمان ترکیبی از سه قسمت می باشد .

۱- نشست ساختمان بر زمین : قسمت تحتانی ساختمان که بر روی زمین قرارطراحی نما 

میگیرد و می بایست به گونه ای طراحی شود که ضمن هماهنگی با مجاورین استقرار ساختمان بر روی زمین را تقویت کند .

۲- بدنه ساختمان : درب ورودی و دسترسیها ، ابعاد پنجره ها ، هماهنگی و بافت مصالح مورد استفاده با در نظر گرفتن فرورفتگی و پیش آمدگی و تاثیر مثبت از محیط و نمای املک مجاور در نما مشخص شود .

۳- خط آسمان : نحوه اتصال و ارتباط بدنه بنا با افق در مقیاسی که خوانایی بنا را برای ناظر تثبیت نماید.

طراحی نمای مناسب و هماهنگ تحت تاثیر عناصر و جزئیات ساختمانی :

۱- هماهنگی مصالح

۲- هماهنگی بافت و رنگ

۳- هماهنگی (پیشانی)

۴- هماهنگی بالکنها و بیرون زدگی ها

۵- هماهنگی نرده ها و دیوارهای محصور کننده

۱- نحوه ارائه نقشه نما جهت ارائه طرح و بررسی در کمیسیون نما :

۱-پلان های معماری مصوب و نقشه معماری وضع موجود ارائه گردد

۲- طرح نما با مقیاس ۵۰/۱ در پنج نسخه (کلیه نماهای مشرف به گذر )

۳- درصورت شمالی بودن و یا دوبر بودن نمای دیوار مشرف به گذر نیاز است

۴- پلان*های پوسته نما بویژه در قسمت برگذر ترسیم گردد (فرورفتگی و پیش آمدگی در نما مشخص باشد)

۵- کلیه نقشه ها دارای نام و نام خانوادگی مالک ، شماره پرونده ، پلک ثبتی ، آدرس ملک ، نام طراح و مهر شرکت باشد.

نحوه طراحی ساختمان متناسب با اقلیم :

طراحی معماری ساختمان باید حتی الامکان همساز با اقلیم باشد به نحوی که از شرایط مطلوب طبیعی حدکثر استفاده به عمل اید . برخی عوامل به شرح زیر می باشد :

جبهه های مطلوب به لحاظ نورگیری :

فضاهای اصلی باید رو به جبهه های مطلوب ساختمان قرار گیرد . جبهه های مطلوب به ترتیب اهمیت عبارتند از : جنوب ، شمال ، شرق و درصورت ضرورت با تمهیدات لازم در غرب ، استقرار فضاهای اصلی رو به جنوب باعث می شود تا بتوان بخشی از نور و گرمای موردنیاز ساختمان در اوقات سرد را از طریق تابش آفتاب به داخل تامین نمود .

جدارهای نورگذر :

جدارهای نورگذر شامل پنجره ها ، نورگیرها ، و مشابه آن باید از قاب های مرغوب و بدون درز مستقیم و با حداقل نشت هوا باشند . استفاد ه از شیشه های دو جداره و یا دو قاب موازی برای این سطوح به ویژه برای پنجره ها توصیه می شود .

سایه بانها :

سایه بانها برای کنترل میزان تابش آفتاب به سطوح نور گذر ساختمان به کار می رود . استفاده از عایق حرارت در پوسته خارجی ساختمان سبب می شود که حرارت حاصل از منابع گرمایشی طبیعی نظیر انرژی تابشی خورشید ، گرمای حاصل از سکنین و گرمای حاصل از وسایل الکتریکی در فضای داخل باقی بماند و به عنوان منبع گرمایش کمکی مورد استفاده قرار بگیرد. به همین منظور باید سایه بان با عمق مناسب در این مناطق تعبیه گردد . منظور از عمق مناسب سایه بان ، عمقی است که در اوقات گرم سال از تابش خورشید به داخل ممانعت به عمل اید و در اوقات سرد برای استفاده از گرمای تابشی خورشید امکان ورود تششع خورشید به داخل فراهم شود .

 

سه بعدی های کتابخانه عمومی (2)