معماری

انجام پروژه معماری

معماری

انجام پروژه معماری

طراحی نمای رومی ساختمان

طراحی نما

طراحی نما

امروزه طراحی نما ساختمان یکی از مهمترین المان هایی است که هر فرد برای خرید یا ساخت ساختمان خود در نظر می گیرد. زیبایی هر بنایی به طراحی نمای آن بستگی زیادی دارد. در این مقاله ما به یکی از این گونه طراحی ها که به نمای رومی معروف است می پردازیم.

طراحی نما
طراحی نما

  نمای کلاسیک رومی

این نوع طراحی که در دسته طراحی های کلاسیک قرار دارد نمادی از قدرت و اقتدار روم را در گذشته نشان می دهد. در اینگونه طراحی از مصالح سنگین و پرهزینه استفاده می شود. برای همین است که این نوع طراحی نما یکی از لوکس ترین و گرانبهاترین نوع ساختمان ها را می سازد.

در این نوع طراحی علاوه بر المان هایی از معماری روم باستان از معماری ایران باستان هم استفاده می شود. این طراحی در میان ایرانیان طرفداران بسیاری دارد برای همین است که طراحان سعی می کنند از نمادهای ایرانی نیز در این طراحی استفاده کنند.

بیشترین مصالحی که در اینگونه نما مورد مصرف قرار می گیرد سنگ تراورتن و گرانیت و سنگ مرمر است. این نوع سنگ ها جزء گرانبهاترین نوع سنگ ساختمانی هستند برای همین در بعضی از مواقع برای کم کردن هزینه های ساختمان از سیمان به جای این نوع سنگ ها استفاده می شود.

طراحی نما
طراحی نما
طراحی نما
طراحی نما
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی

ویژگی های طراحی نما رومی

به علت شاحصه های بسیاری که در این نوع طراحی وجود دارد هر فردی برای اولین بار هم این نوع نما را ببیند می تواند آن را بشناسد و سبک رومی را در میان سبک های دیگر تشخیص دهد. اما اگر شما تا به حال اینگونه نماها را ندیده اید چند مشخصه این طرح عبارتند از:

– وجود ستون هایی به روش دوریک، یونیک و قرنتی

– دارا بودن قوس های که بسیار قطور هستند و به شکل کاملا منحنی دیده می شود.

– تعداد زیادی ستون تزئینی در این نمای رومی. این ستون ها در بیشتر مکان های این نوع طراحی دیده می شود مانند تراس، راه پله و یا ایوان ویلاها.

این نوع نمای رومی در سبک های کلاسیک و نئو کلاسیک بسیار دیده می شود. البته در بعضی از طراحی ها برای اینکه به نما حالت کاملا رومی داده شود از مجسمه هایی با طرح های مختلف نیز استفاده می شود.

طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی

مواردی که در طراحی نما در نظر گرفت

در این نوع طراحی باید به مصالح ساختمانی با ارزش مانند سنگ تراورتن توجه زیادی شود. از این نوع سنگ معادن زیادی در کشور وجود دارد اما باز هم برای کاهش هزینه ها می توان از سیمان سفید به جای این نوع سنگ استفاده کرد. طراحی رومی به جزئیات در اجرا اهمیت زیادی می دهد. برای همین بسیار پرکار و پرهزینه است. البته به نورپردازی در نمای رومی باید توجه وافر داشت. رنگ ها در نورپردازی و نمای ساختمان باید روشن و پخته استفاده شود. توجه به این اصول در نمای رومی به شما یک طراحی با شکوه و پر ابهت را می دهد. دقت کنید که در طراحی نما کلاسیک ایجاد هارمونی در رنگ و تقارن طراحی بسیار حائز اهمیت است.

تصور ۳

انتخاب نمای رومی یک انتخاب بی نظیر

طراحی نمای رومی امروزه در میان مردم بسیار پرطرفدار شده است. زیرا در میان نماهای اسلامی و ایرانی از پیچیدگی های کمتری برخوردار است. شما می توانید این نماها را در بیشتر مناطق شهری حتی در میان ویلاها و آپارتمان ها هم مشاهده کنید. به علت استفاده از ستون های عریض این نوع نما حالتی مستحکم و مقاوم را به بیننده القا می کند.

استفاده از رنگ های روشن در نما و نورپردازی های مناسب در اینگونه طراحی ها چهره یکنواخت شهر را تغییر می دهد و خستگی چشم را از دیدن مناظر یک شکل در می کند. امروزه می توان از مصالح جایگزین برای این نوع نماها استفاده کرد و هزینه ها را تا مقدار قابل توجهی کم نمود. علاوه بر زیبایی این نوع نما، اینگونه طراحی ها به ساختمان حالتی شیک و مدرن می دهد. زیبایی بصری که این نما در چشم ایجاد می کند هم بسیار قابل توجه است. استفاده از این نوع طراحی نما به ویلاها زیبایی دوچندان می بخشد.

طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی
طراحی نمای رومی

طراحی نمای مدرن

طراحی نمای مدرن ساختمان ها امروزه مورد توجه بسیاری از مهندسان و افراد واقع شده است و برای این منظور نیز به دنبال بهترین و شیک ترین متریال ها هستند تا بتوانند زیباترین آثار را خلق کنند. از مهمترین انواع نمای مدرن می توان به نمای آجری، نمای چوبی و نمای سنگی اشاره کرد که شما نیز با توجه به علاقه خود می توانید یکی از بهترین آن را انتخاب و اجرا کنید.

طراحی نمای مدرن

طراحی نمای مدرن

آیا شما نیز به دنبال طراحی نمای مدرن هستید؟ آیا می دانید که امروزه برای داشتن زیباترین نما از چه متریال ها و مصالحی استفاده می شود؟ از شما دعوت می شود که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کرده و اطلاعات بسیار ارزنده ای را از این طریق به دست آورید.

امروزه طراحی نمای ساختمان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد به طوری که بسیاری از مهندسین به دنبال ایده های بسیار نو برای زیباترین و جذاب ترین نمای ساختمان هستند. طراحی نمای مدرن نیز یکی از این موارد می باشد که تمام ویژگی های آن با طراحی کلاسیک ساختمان دارای تفاوت هایی می باشد به طوری که اصول بسیار خاصی را داشته و از آیتم های زیادی پیروی می کند. از مهمترین تفاوت های میان نمای کلاسیک و مدرن می توان به نوع متریال های استفاده شده در نمای ساختمان اشاره کرد. امروزه در بسیاری از شهرهای کلان و بزرگ کشور، شاهد اجرای نمای مدرن در بسیاری از ساختمان های مسکونی و تجاری هستیم به طوری که از مهمترین انواع طراحی نمای مدرن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          نمای آجری

–          نمای سنگی

–          نمای شیشه ای

–          نمای چوبی

–          نمای کامپوزیتی

در ادامه سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از نماهای مدرن توضیحاتی را به حضور شما ارائه دهیم.

طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن

 نمای آجری

آجر یکی از پرطرفدارترین و قدیمی ترین متریال های مورد استفاده در نمای ساختمان ها به شمار می آید به طوری که در بسیاری از ساختمان ها می توان شاهد استفاده از آن باشیم. استفاده از آجر سوخته و نیم سوخته و دیزاین هنرمندانه آنها در کنار یکدیگر سبب شده است که منظره بسیار بی نظیر و شگفت انگیزی به وجود آید. آجر به دلیل داشتن قیمت بسیار مناسب و عمر مفید بالای خود، از محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم برخوردار است و یکی از بهترین متریال ها برای نمای مدرن به شمار می آید.

دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا

نمای سنگی

استفاده از سنگ در طراحی نمای مدرن، از دیگر متریال های مورد استفاده می باشد که در بسیاری از مناطق کوهستانی شاهد استفاده از این متریال هستیم. از عمده ترین سنگ های مورد استفاده در نما می توان به مواردی از جمله سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت و سنگ آنتیک اشاره کرد. امروزه بسیاری از طراحان نمای مدرن سنگ های مختلف را با دیگر متریال ها از جمله شیشه و چوب تلفیق کرده و باشکوه ترین و بی نظیرترین نماها را خلق می کنند که واقعا در نوع خود بی نظیر می باشند. متریال سنگ به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالا از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد.

طراحی نمای سنگی

طراحی نمای چوبی 

نمای چوبی یکی دیگر از مهمترین انواع طراحی نمای مدرن می باشد که از زمان های بسیار مورد توجه بوده است و به عنوان یکی از لوکس ترین و جذاب ترین متریال ها مورد استفاده قرار می گیرد. نمای چوبی به دلیل داشتن هزینه های کمتر و تلفیق بسیار بالا با سایر متریال ها، مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده است. برای به کار بردن نمای چوبی بایستی به عوامل بسیار زیادی توجه داشته باشید که از مهمترین آنها می توان به شرایط آب و هوایی محیط زندگی و نوع چوب انتخاب شده اشاره کرد. تنوع بسیار بالای چوب برای نمای مدرن، بسیاری از افراد را با مشکل انتخاب بهترین گزینه مواجه می کند، به همین جهت می توانید در این زمینه با افراد بسیار مجرب و حرفه ای مشاوره هایی را داشته باشید.

طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن

آشنایی با طراحی ویلا و عناصر دکوراسیون

امروزه ساخت ویلاهای مدرن و شیک مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و مهمترین موضوع در طراحی ویلا به دکوراسیون داخلی آن مرتبط می شود. فاکتورها و عناصر متعددی در نوع سبک طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا موثر می باشد تا شما ویلایی مدرن و لوکس داشته باشید. معماران طراح با به‌کارگیری دانش و خلاقیت خود به طراحی دکوراسیون ویلا می پردازند. اگر به دنبال ویلایی شیک هستید و یا قصد دارید خانه قدیمی خود را با تغییرات دکوراسیونی بازسازی کنید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی ویلا
دکوراسیون داخلی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا

دکوراسیون ویلا

ویلا به خانه هایی که در ۴ جهت باز هستند و از نمای مناسب برخوردار می باشند، گفته می شود. معماران در طراحی ویلا از آزادی عمل بیشتری در مقایسه با ساختمان های شهری برخوردار می باشند تا با ذوق و خلاقیت به طراحی مدرن و لوکس دست یابند. طراحی و دکوراسیون ویلا با هدف دستیابی به یک ویلای رویایی و زیبا انجام می شود. در گام اول باید سایت مناسبی را پیدا کرد و سپس طراح و مشاور متخصص این حوزه انتخاب تا صفرتا صد انجام پروژه طراحی ویلا به آنها سپرده شود. فاکتورهای بسیاری در دکوراسیون داخلی ویلا تاثیر‌گذارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا

عناصر طراحی و دکوراسیون داخلی ویلاهای مدرن

فاکتورهای بسیاری در طراحی ویلا موثر هستند تا ویلایی مدرن و شیک ساخته شود. رعایت اصول و قواعد محیط های مسکونی علی الخصوص ویلا از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. اصول دکوراسیون داخلی ویلا به شرایط و محیط ساخت بنا مرتبط خواهد بود. از مهمترین عناصر طراحی و دکوراسیون ویلا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه به ابعاد فضاها برای طراحی داخلی و دکوراسیون
  • توجه به اصول طراحی نشیمن
  • استفاده از متریال و مصالح شیک و مدرن(چوب ترموود، بتن اکسپوز، کاغذ دیواری و …)
  • توجه به نورپردازی بخش های مختلف ویلا
  • استفاده از هارمونی رنگ ها برای فضاهای مختلف
  • انتخاب اسباب و اثاثیه متناسب با ابعاد ویلا
  • توجه به محوطه سازی ویلا
  • در نظر گرفتن بازشوهای مناسب
  • و…

بنابراین اگر به دنبال طراحی ویلا شیک و مدرن هستید، باید از شرکت های متخصص و افراد باتجربه در حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا کمک بگیرید. دکوراسیون داخلی ویلا نشانه هویت و سلیقه ساکنین ویلا می باشد و توجه به اصول طراحی معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا

سبک های بسیاری در طراحی ویلا توسط شرکت های معماری و افراد متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شود که ار هر یک با توجه به سلیقه کارفرما و اقتضای محیط استفاده می شود. از انواع سبک های معماری پرکاربرد در طراحی ویلا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک مدرن: ویلاهایی با الهام از معماری اسکاندیناوی و آلمانی با استفاده از رنگ های خنثی و مصالح طبیعی.
  • سبک کلاسیک: ویلاهایی با دیوارهای گچبری، وسایل دکوری حکاکی شده، مبلمان آنتیک و …
  • سبک استوایی: ویلاهایی با تنوعی از رنگ های زیبا و شاد برای دکوراسیون داخلی.
  • سبک ترکیه ای: ویلاهایی با سقف بلند و شیبدار و استفاده از کاشی های قرمز رنگ در نماهای بیرونی و داخلی.
  • سبک لاکچری: ویلاهایی با پنجره های تمام قد شیشه ای که زیرمجموعه سبک مدرن محسوب می شود.
  • سبک مدیترانه ای: ویلاهای مستطیلی شکل با سقف شیبدار و رعایت تقارن و استفاده از سفال های قرمز رنگ.
  • و…

سبک های طراحی ویلا و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا
دکوراسیون ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا

شرکت های فعال در زمینه دکوراسیون داخلی ویلا

در طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا مهمترین موضوع مربوط به دکوراسیون داخلی می باشد که باید مطابق اصول و استانداردهای خاصی انجام شود. همانطور که گفته شد، سبک های معماری بسیاری در ساخت ویلا مورد استفاده قرار می گیرند که توسط شرکت ها و افراد متخصص و با تجربه اجرا می شوند. اگر قصد ساخت ویلایی لوکس و شیک را دارید، می توانید به شرکت های فعال در زمینه دکوراسیون داخلی ویلا مراجعه کنید و از مشاوره افراد خبره و زبده در دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا استفاده کنید.

طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی داخلی ویلا

آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

آشپزخانه یکی از مهم ترین محل هایی است که خانم خانه دوست دارد بنا به سلیقه ی خود آن را دیزاین کند. مسلما در دکوراسیون داخلی آشپزخانه جای مانور بسیاری وجود دارد. در این مقاله ما شما را با دکوراسیون داخلی آشپزخانه و نحوه اجرا چند نوع از آن آشنا می کنیم.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های خانه است که دکوراسیون آن تحت نظر بی چون و چرای بانوی خانه است. محل قرارگیری لوازم در این مکان کاملا طبق دستور خانم خانه است. اما این که این قسمت را چگونه دکور کنیم تا همه افراد خانواده بتوانند به سهولت از آن استفاده کنند و تاثیر گذار باشد باید طبق نظر طراح داخلی انجام شود. هر خانم می تواند رنگ کابینت و محل قرار گرفتن لوازم را معین کند اما نحوه چیدمان و نوع کابینت بندی هر آشپزخانه باید اصولی و منظم باشد. طبق نظر محققان دکوراسیون داخلی هر آشپزخانه بر عادات فردی و سلامت افراد خانه تاثیر مستقیم می گذارد. امروزه به علت نوع طراحی ساختمان ها، آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش هر ساختمان است.  برای همین است که دکوراسیون دقیق این قسمت تاثیر مستقیم بر زیبایی ساختمان دارد.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در این نوع از آشپزخانه ها به دلیل کمبود جا باید معماری طوری انجام شود که فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. امروزه فضای ساختمان ها به دلیل گرانی زمین با متراژ کم ساخته می شود. این کمی متراژ ساختمان البته بر روی قسمت های مختلف تاثیر می گذارد و در همه قسمت ها این کمبود فضا احساس می شود. برای همین است که باید از دکوراسیون داخلی طوری استفاده شود که فضاها را تا حد ممکن بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. برای این کار بهتر است از رنگ های روشن برای دیوارها و کابینت آشپزخانه استفاده شود.حتی می توان رنگ پرده آشپزخانه را نیز رنگ روشن انتخاب کرد. به این صورت دیوارها بلندتر نشان داده می شود و فضا از حد ممکن بزرگ تر می شود. در دکوراسیون داخلی این نوع آشپزخانه ها باید از وسایل تاشو و کمجا استفاده کرد تا بتوان از فضاهای مرده در زیر میز و صندلی آشپزخانه در صورت نیاز استفاده نمود.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه های بزرگ و مدرن

در این نوع آشپزخانه ها شما دیگر نگران چیدمان و یا دکوراسیون آن نیستید. البته این گونه هم نیست که شما هیچ طراحی برای آن در نظر نگیرید. اما دست شما برای انواع دیزاین و استفاده از انواع امکانات باز است. استفاده از کابینت ها با انواع متریال ها و رنگ های متنوع شما را در دکوراسیون آشپزخانه کمک خواهد کرد. مشاوره با یک فرد آگاه در زمینه دکوراسیون به شما در این زمینه یاری می رساند.

چند راه کار ساده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

همه افراد فکر می کنند که برای دکوراسیون یک آشپزخانه به هزینه های هنگفتی نیاز است. اما در این قسمت ما شما را با چند راهکار ساده که البته هزینه  زیادی هم ندارد آشنا می کنیم تا از لذت داشتن یک آشپزخانه با دکوراسیون خوب لذت ببرید.

برای این که ظروف زیاد دست و پا گیر نباشد می توانید آن ها را با چند میله از سقف آشپزخانه آویزان کنید.این کار طراحی بی نظیر به آشپزخانه شما می دهد.

استفاده از نمای سنگی به آشپزخانه شما زیبایی فوق العاده و چشم نوازی می بخشد. هزینه اینگونه نما ها هم زیاد نیست.

استفاده از گل و گیاه در محل آشپزخانه به این مکان حس زیبایی و طراوت می بخشد. می توانید از گیاهان به صورت متقارن استفاده کنید.

از کابینت های کم ارتفاع نسبت به اوپن آشپزخانه استفاده کنید. این کار فضای داخلی آشپزخانه شما را بزرگتر از حد نشان می دهد.

می توانید صندلی ناهار خوری را در قسمت بیرون از آشپزخانه و کنار اپن قرار دهید. این کار به گستردگی فضا و کم کردن میز ناهارخوری از آشپزخانه کمک می کند.

تمام ایده ها و سبک هایی که گفته شد می تواند در دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما کمک کند. در این گونه از دکوراسیون ها از ایده های خلاقانه خود غافل نشوید. اما اگر باز هم در طراحی داخلی دچار مشکل و یا ایرادی شدید می توانید با مشورت از یک طراح داخلی این مشکلات را حل کنید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

امروزه در صنعت ساختمان سازی یکی از مهمترین مباحث توجه به دکوراسیون داخلی می باشد. دکوراسیون مناسب فضاهای مختلف از جمله منزل، ویلا، اداره، آموزشگاه و … به افراد در رسیدن به آرامش و هدف مورد نظر کمک شایانی خواهد کرد. دکوراسیون ساختمان نیز مانند سایر هنرها دارای سبک های مختلفی است که در زمینه هایی با هم تفاوت دارند. به منظور آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی چیست؟!

از مهمترین بخش های طراحی منزل، ویلا، اداره و … مربوط به دکوراسیون داخلی می شود که به هماهنگ کردن ابزارهای طراحی و به کارگیری هارمونی رنگ، نورپردازی، اسباب و اثاثیه متنوع در فضاهای ساختمان گفته می شود. بسیاری از افراد به تزیینات دکور منازل خود می پردازند و چیدمان مبلمان، اسباب و اثاثیه را تغییر می دهند که این نیز خود نوعی دکوراسیون داخلی به شمار می آید.

حال دکوراسیون داخلی مانند انواع هنرها دارای سبک متفاوتی می باشد که در گذر زمان تغییر کرده است و حتی برخی از سبک های قدیمی در نقاطی از جهان با کمی تغییر مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین سبک های جدیدی نیز برای طراحی دکوراسیون ساختمان به وجود آمده است که در ادامه این مقاله سعی می کنیم به برخی از مهمترین آن ها اشاره کنیم.

آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

هر شرکت طراح یا معمار طراحی که قصد انجام دکوراسیون داخلی را دارد باید با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا شود و اطلاعاتی از هر یک داشته باشد. امروزه تعداد سبک های دکوراسیون به قدری زیاد است که کارفرمایان را در انتخاب سردرگرم می کند. هریک از این سبک ها در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند و شما با توجه به سلیقه و نیاز خود، می توانید از سبک مورد نظر خود بهره ببرید. در ادامه برخی از مهمترین سبک های دکوراسیون را معرفی خواهیم کرد:

۱- سبک دکوراسیون مدرن

سبکی از معماری که از خطوط صاف، پالت رنگی ساده و متریالی معماری چون استیل و شیشه که براق هستند، استفاده می شود. همچنین شاهد استفاده از اشکال هندسی چون دایره، مثلث، مربع و … در این سبک خواهیم بود.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن
سبک دکوراسیون داخلی مدرن
دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

۲- سبک دکوراسیون مینیمال

این نوع سبک نیز نمونه ساده ای از سبک مدرن محسوب می شود با این تفاوت که از پالت های رنگی خنثی برای طراحی استفاده خواهد شد و یکی از سبک های پرطرفدار می باشد.

معماری به سبک مینیمال
معماری به سبک مینیمال
معماری به سبک مینیمال
معماری به سبک مینیمال

۳- سبک دکوراسیون صنعتی

این نوع سبک با الهام از معماری دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه های شهری قرن ۱۷ و ۱۸ اجرا می شود و شاهد استفاده از متریالی چون چوب و آجر هستیم.

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی
دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی
دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی
دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی
دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی
دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

۴- سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

در این سبک از پالت های سفید رنگ و ترکیب متریالی چون چوب، استیل، پلاستیک های شفاف و نورپردازی طبیعی استفاه می شود.

دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی
دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی
دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی
دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

۵- سبک دکوراسیون روستیک

این سبک همان سبک دکور روستایی می باشد که فضایی آرام را با استفاده از عناصر طبیعی چون چوب، سنگ و … ایجاد می کند.

معماری به سبک روستیک
معماری به سبک روستیک
معماری معماری به سبک روستیکبه سبک روستیک
معماری به سبک روستیک
معماری به سبک روستیک
معماری به سبک روستیک

۶- سبک دکوراسیون ایران باستان

این سبک با الهام از معماری دوران هخامنشی و بعد از آن اجرا می شود. استفاده از سنگ مرمر در دیوارها، پالت های رنگی خنثی چون سفید و کرم در کنار رنگ های دیگر به شکوه این نوع معماری می افزاید. استفاده از ستون های بلند و سنگی و سرستون های شیر و اسب بالدار از دیگر ویژگی ها این سبک محسوب می شود.

از دیگر سبک های معروف در دکوراسیون می توان به سبک یونان باستان، سبک ترکیه ای، سبک ساحلی، سبک فرانسوی و … اشاره کرد.

دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی
دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی
دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی
دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی
دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی
دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

شرکت های فعال در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی

با توجه به مطالبی که گفته شد، دکوراسیون و طراحی داخلی امری مهم و ضروری برای هر فضایی به شمار می آید که اجرای آن به تخصص و مهارت نیاز دارد. شرکت ها و معماران طراح بسیاری در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی انواع فضاها مشغول فعالیت هستند که به صورت تخصصی و با دانش فنی در زمینه سبک های طراحی به شما در ایجاد فضایی مدرن و شیک کمک خواهند کرد.